سولاریوم در زعفرانیه 09126074167

سولاریوم در زعفرانیه

سولاریوم در زعفرانیه  ، در تهران سالن مردانه تهران بکس . انجام میگردد . شاید افراد زیادی را دیده باشید که به فاصله چند روز پس از ملاقات آن ها، ناگهان متوجه شده اید . که رنگ پوستشان زمین تا آسمان تغییر کرده . و وقتی از آن ها بپرسید : که چه طور این کار را انجام دادند ، به شما خواهند گفت که از سولاریوم استفاده میکنند .

سولاریوم در زعفرانیه
برنزه کردن پوست با تخت آفتاب در سالن تهران بکس

 

 

جهت هماهنگی و نوبت دهی :

📞 09126074167 حمیدبخشی

📌تهران . زعفرانیه . میدان اعجازی

Hamidbakhshiiiiii@پیج اینستاگرام ما جهت دیدن کارهای بیشتر در لاین های دیگر 

سولاریوم در زعفرانیه
سولاریوم در آرایشگاه مردانه

 

 

سولاریوم چه تعریفی دارد ؟

از آن با نام هایی همچون تخت برنزه کردن . و یا تخت آفتاب . هم یاد میکنند . نوعی دستگاه است که از اشعه UV یا فرابنفش به صورت کنترل شده برای شبیه سازی تابش نور خورشید و تیره کردن رنگ پوست بدن از آن کمک میگیرند .

تاثیر اشعه UV سولاریوم(تخت آفتاب) بر پوست چگونه است؟

لایه بالایی پوست اپیدرم نام دارد . بدن به طور طبیعی برای رنگ بخشیدن به پوست در این لایه ، رنگدانه هایی به نام ملانین تولید خواهد کرد .   وقتی که شما در برابر اشعه آفتاب و به خصوص اشعه UV قرار می گیرید ، بدن به صورت طبیعی برای جلوگیری از آسیب به بافت پوست ، سرعت تولید ملانین را افزایش خواهد داد . این افزایش تولید ملانین به رنگ گرفتن و برنزه شدن پوست شما ختم خواهد شد .

 

 

سولاریوم در زعفرانیه چه تجهیزاتی دارد ؟

سولاریوم در زعفرانیه ، در سالن تهران بکس ، در اصل یک دستگاه فوق پیشرفته میباشد .

دستگاه سولاریوم (تخت آفتاب) ، شامل تختی است که در دیواره‌های آن لامپ‌های اشعه ماورای بنفش UV ‌گذاشتند . و زمانی که بدن درون این وسیله قرار می‌گیرد ، در این دستگاه که حاوی لامپ‌های مشابهی است بسته خواهد شد .

سولاریوم در زعفرانیه
سولاریوم یا تخت آفتاب و مراقبت های قبل و بعد آن در اینجا

 

 

سولاریوم زعفرانیه چگونه پوستتان را برنزه میکند ؟

سولاریوم زعفرانیه (تخت آفتاب ) ، هیچ محدودیت خاص فصلی ندارد . در اصل ، روشی برای برنزه کردن مصنوعی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ، به شکل تخت میباشد . به طور خاص ، دستگاه‌های سولاریوم شامل لامپ‌هایی هستند ، که تشعشعاتی شبیه به خورشید منتشر خواهند کرد . و به برنزه شدن پوست شما کمک خواهند کرد . فرد روی دستگاه توصیف شده دراز می‌کشد . یا داخل اتاقی با طراحی ویژه پر از لامپ‌های اشعه ماوراء بنفش (UVR) بی‌حرکت می‌ایستد . لامپ‌ها روشن شده و UVR روی بدن ساطع می‌کنند . و پوست به تدریج برنزه خواهد شد .

 

تشک خورشیدی در تخت آفتاب :

در حقیقت اتاقک سولاریوم از یک تشک خورشیدی تشکیل شده است . که در آن لامپ‌های اشعه ماورای بنفش از نوع UVA و UVB قرار داده شده‌اند . و از بالا و پایین ، اشعه به بدن تابیده می‌شود .

 

 

 

آماده سازی پوست برای یک جلسه سولاریوم طولانی مدت :

✔️ . یک یا دو روز قبل از جلسه برنزه کردن ، پوست باید با دوش‌گرفتن . اصلاح و لایه‌برداری آماده گردد .

✔️ . غذاهای حاوی بتاکاروتن مثل : هویج و سیب‌زمینی شیرین بخورید . تا بدون سوزش برنزه شوید .

✔️ . از لوسیون‌های برنزه‌کننده و تقویت‌کننده‌هایی که منحصرا برای برنزه‌ کردن در زیر آفتاب(تخت آفتاب) ساخته شده‌اند ، استفاده بکنید . لوسیون‌هایی که برای تخت آفتاب ساخته نشده‌اند ، به برنزه شدن فرد کمک نمی‌کند . و حتی امکان دارد به تخت آفتاب آسیب بزند .

بعد از برنز کردن شما برای تثبیت رنگ از چه لوسیونی استفاده میکنید ؟

 

 

 

تاثیر آبرسان و مرطوب کننده ها در سولاریوم :

هیدراتاسیون همیشه مورد نیاز میبلشد . قبل از رفتن به جلسه برنزه کردن، از یک مرطوب کننده سبک بدون روغن استفاده کنید . همچنین باید پوست خود را به طور مداوم پس از جلسات سولاریوم (تخت آفتاب) ، آبرسانی کنید. با برنزه کردن منظم و استفاده از برنزه‌کننده ، درخشش پوست برای مدت طولانی‌تری حفظ خواهد شد . بعضی از لوسیون ها ، ایجاد کننده حساسیت پوستی با قرار گرفتن در معرض UV هستند .

سولاریوم زعفرانیه
برنزه کننده بدن ، با توجه به تیرگی پوست شما با تخت آفتاب

 

 

در سولاریوم نباید عجله ای برای برنزه شدن داشته باشید :

تخت برنزه در زمان و قدرتی متناسب با بدن تنظیم میشود .برای داشتن رنگ تیره‌تر عجله نکنید . چون امکان دارد پوست در معرض خطر قرار بگیرد . با تعداد دفعات برنزه شدن و تعداد دقایقی که در سولاریوم (تخت آفتاب)قرار می‌گیرید ، ایمنی پوست خود را تضمین نمایید . پوشیدن لباس سفید شاید یک نکته قدیمی ‌باشد . اما فراموش نشود پوشیدن لباس‌های روشن ، به خصوص سفید ، واقعا توهم پوست برنزه را ایجاد می‌کند .

 

 

 

 

 

سولاریوم در زعفرانیه و مزایای منحصر به فرد آن :

سولاریوم در زعفرانیه یا تخت آفتاب ، در سالن تهران بکس فواید زیادی دارد از جمله :

۱) . برنزه شدن دست نیافتنی این مورد بارزترین مزیت سولاریوم است . قرار گرفتن در معرض نور خورشید (طبیعی یا مصنوعی) کلید برنزه شدن عالی است .

۲) .در برخی کشورها آب و هوا همیشه به افراد اجازه نمی‌دهد ،  پوست خود را در معرض اشعه خورشید قرار بدهند . . تخت‌های آفتاب‌گیر تشعشعات فرابنفش خورشید را تقلید و به شخص کمک می‌کنند تا پوستی برنزه‌ و طلایی رو تجربه کنید .

 

 

 

تاثیر سولاریوم در جذب ویتامین D :

تامین ویتامین D یکی دیگر از دلایل شناخته شده استفاده از سولاریوم(تخت آفتاب) به شمار می اید . اکثر مردم بر این باورند که اشعه ماوراء بنفش برای پوست مضر به نظر می‌رسد . این تصور یک اشتباه بزرگ میباشد . چون اشعه ماوراء بنفش فقط در صورتی که بیش از حد باشد ، مضر است .در واقع مهم است که بدن خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دهید . چون به بدن شما کمک می‌کند ویتامین D را که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود ، تامین سازد .

 

 

 

 

 

تاثیر سولاریوم در درمان بیماری ها :

شرایط پوستی می‌تواند از حالت خفیف تا حالت شدید که ناتوان‌کننده است ، تغییر بکند . مثل بسیاری از بیماری‌های دیگر . با این حال ، حتی بیماری‌های پوستی خفیف‌تر مثل آکنه ، ویتیلیگو و خارش ، نه تنها از نظر جسمی ‌روی فرد تاثیر می‌گذارد . بلکه بر زندگی اجتماعی و اعتماد به نفس او نیز تاثیر خواهد گذاشت . که آن‌ها را بسیار بدتر از اثرات بالینیشان می‌کند .

نشان داده شده که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش(تخت آفتاب) ، همراه با درمان پزشکی می‌تواند به مدیریت و حتی درمان چندین بیماری پوستی مثل آکنه . پسوریازیس . درماتیت آتوپیک . خارش . ویتیلیگو . اسکلرودرمی ‌و چندین درماتوز حساس به UV کمک نماید .

 

 

 

 

 

سولاریوم افسردگی را درمان میکند اما چگونه ؟

اختلال عاطفی فصلی (SAD) که به عنوان افسردگی زمستانی نیز شناخته می‌شود . نوعی افسردگی تعریف شده . که زمستان‌ها در افراد ساکن در عرض‌های جغرافیایی بالاتر رخ می‌دهد . علائم کمبود انرژی . تحریک پذیری . افزایش خواب . آلودگی . افزایش وزن . به دلیل پرخوری . خستگی و میل بیش از حد به کربوهیدرات را در بر می‌گیرد . گمان می‌رود شیوع این اختلال به دلیل فقدان نور خورشید است . به خوبی شناخته شده که قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش (تخت آفتاب) . باعث می‌شود بدن با‌ ترشح اندورفین واکنش نشان دهد که احساس خوبی در افراد به وجود خواهد آورد .

 

 

 

 

مدت زمان ماندگاری سولاریوم در زعفرانیه :

بسته به رنگ پوست یک فرد معمولی در ۳ تا ۵ جلسه برنزه خواهد شد . که سپس با استفاده منظم از تخت آفتاب قابلیت حفظ شدن دارد .دو جلسه در هفته برای برنزه شدن بیشتر به صورت ایمن و ملایم کافی میباشد .

 

 

بین هر جلسه سولاریوم چه زمانی فاصله باید باشد ؟

بسیار مهم است که بین هر جلسه حداقل ۷۲ ساعت فاصله باشد . تا پوست فرصت استراحت و بازسازی بین جلسات را داشته باشد . با مراقبت از پوست به این روش می‌توان از سوزش یا ایجاد لکه‌های قهوه‌ای جلوگیری کنید . همچنین، برنزه شدن رنگ بهتری خواهد داشت و ماندگاری بیشتری در تخت آفتاب تجربه خواهید کرد .

 

 

مدت زمانی که باید از سولاریوم(تخت آفتاب) باید استفاده کرد :

تایمر سولاریوم را با توجه به نوع پوست باید تنظیم کرد . اگر پوست حساس به آفتاب باشد ، اول بیش از پنج دقیقه نباید در معرض آن قرار گرفت . و هر نوبت نیز نباید بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد . در صورت داشتن پوست معمولی ، از پنج دقیقه شروع و تا بیش از ۱۲ دقیقه می‌توان ادامه داد .

 

 

اگر پوست با تحمل بالا باشد زمان ماندن در تخت آفتاب چقدر است ؟

اگر نوع پوست با تحمل بالا باشد ، یعنی زیر نور آفتاب نمی‌سوزد . برنزه شدن را با پنج دقیقه شروع و تا بیش از ۱۵ دقیقه می‌توان در سولاریوم ادامه داد .

 

 

 

در موارد زیر از سولاریوم(تخت آفتاب) استفاده نکنید :

💢 . هنگام بارداری یا در دوران شیردهی

💢 . مبتلا به بیماری تیروئید ، کلیوی یا قلبی .

💢 . داشتن آکنه گسترده ، خال‌های زیاد . زگیل و تبخال .

💢 . داشتن جای زخم روی پوست  .یکی از اعضای خانواده سرطان پوست داشته باشد .

💢.  مشکل داشتن با مویرگ‌های گشاد شده روی بدن یا صورت

💢 . مصرف داروهایی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید را حذف می‌کند . مثل داروهای ضد بارداری .

 

 

 

 

 

روغن نارگیل برای سولاریوم :

برای جلوگیری از آسیب به پوست و دستیابی به پوستی درخشان و خوش‌رنگ ، ضروری میباشد که از روغن‌های طبیعی کمک بگیرید . روغن نارگیل برای پوست‌هایی که زود قرمز و ملتهب می‌شوند ، گزینه‌ای مناسب است که با کمک آن پوستی زیبا و طلایی در تخت آفتاب خواهید داشت . روغن نارگیل خود تامین کننده اسیدهای چرب بدن و حاوی SPF است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌نماید . روغن نارگیل از بهترین روغن‌ها برای برنزه کردن و حمام آفتاب به شمار می آید .

 

 

 

چه مدت بعد از سولاریوم(تخت آفتاب) برای لیزر موهای زائد اقدام کنم؟

۷ روز از جلسه سولاریوم زیباجو گذشته باشد . و پس از آن برای لیزرموهای زائد اقدام کند .

 

اول لیزر مو انجام بدم ، یا سولاریوم بروم؟

به‌منظور انتخاب بین لیزر و سولاریوم(تخت آفتاب) ، قطعا ابتدا باید به سولاریوم بروید . اگر قصد برنزه کردن بدن خود را داشته‌باشید ، حتما باید ، نسبت به آفتاب گرفتن قبل از شروع لیزر اقدام نمایید .

 

 

چرا بعد از لیزر نمی‌‎توانم به سولاریوم(تخت آفتاب) بروم؟

در هر جلسه لیزر ، مقداری از پوست بدن به دلیل تابش اشعه لیزر . آسیب میبیند . و فولیکول مو تخریب خواهد شد . فولیکول مو در بافت پوست قراردارد و این یعنی بافت پوست تخریب شده است . زمانی که به سولاریوم می‌روید ، در واقع دقیقا پوست بدن را نشانه می‌گیرد . و تداخل این دو باعث نابودی پوست می‌شود .

 

 

ممکن است این سؤال برای شما به وجود بیاید که چه عاملی باعث می‌شود تا رنگ پوست در سولاریوم تغییر کند؟

پس از برخورد نور فرابنفش به پوست ، در تخت آفتاب ، سلول‌ها در حالت تدافعی قرار گرفته .و از نفوذ نور به درون بخش‌های دیگر بدن جلوگیری می‌کنند . سلول‌های پوست ملاتونین‌ها هستند . که با برخورد این اشعه تغییر میکنند . و به کراتینوسیت‌ها تبدیل می‌شوند.

. بدین ترتیب از بدن در برابر این اشعه محافظت می‌شود . فرایند دفاعی که با ورود اشعه UV اتفاق می‌افتد . و دلیل تغییر رنگ پوست به حالت برنزه یا قهوه‌ای خواهد بود .

 

 

 

تجهیزات سولاریوم در سالن تهران بکس :

حتما از پرسنل محافظ چشم تهیه بفرمایید .اشعه UV سبب آسیب به شبکیه چشم می‌شود . علاوه برای این، قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش (تخت آفتاب) ، می‌تواند مشکلاتی مانند آب مروارید . ناخونک و … شود .

بنابراین بسیار مهم است زمام ، قرارگرفتن در دستگاه سولار ، حتماً از محافظ چشم‌هایی مانند عینک ، یا سایر وسایل دیگر محافظتی از چشم استفاده نمایید . بهتر است بدانید عینک‌ها تنها روی چشم را پوشانده و مانعی برای برنزه‌شدن اطراف چشم نیستند .

 

 

 

 

هنگام استفاده از برخی داروها برنزه نکنید :

برخی از داروها ممکن است باعث بروز حساسیت پس از برخورد نور UV سولاریوم به پوست شوند . به همین دلیل احتمال سوختگی . التهاب . قرمزشدن پوست افزایش پیدا خواهد کرد . برخی از داروهایی که ممکن است در تخت آفتاب سبب بروز حساسیت شوند :

✅️ . آنتی‌بیوتیک‌ها .

✅️ . دیورتیک‌ها .

✅️ .داروهای ضدافسردگی .

✅️ . داروهای فشار خون .

✅️ . داروهای ضد مالاریا .

✅️ برخی از مسکن‌ها (در درمان روماتیسم و ​​آرتریت) .

✅️ .قرص‌های ضدبارداری .

✅️ .پسورالنس (برای پسوریازیس .

 

 

سولاریوم زعفرانیه و منع مصرف لوازم آرایشی :

به هنگام سولاریوم(تخت آفتاب) از عطر ، لوازم آرایش . دئودورانت و سایر لوازم آرایشی استفاده نفرمایید . این مواد می‌تواند باعث بروز تغییراتی در پوست به هنگام برخورد اشعه UV به آن شود .در برخی موارد استفاده از لوازم آرایشی به هنگام برنزه‌شدن می‌تواند سبب بروز حساسیت شده یا احتمال سوختگی پوست را افزایش خواهد داد .

 

 

 

 

مراقبت‌های بعد از سولاریوم(تخت آفتاب) :

آب کافی بخورید . هیدراته ماندن پوست پس از انجام برنزه کردن با استفاده از دستگاه سولار بسیار مهم است . علت خشکی پوست اشعه فرابنفش است . که رطوبت و چربی بدن را کام میکند . نوشیدن آب پس از انجام سولاریوم از خشکی و پوسته پوسته شدن بدن جلوگیری خواهد کرد .

 

 

از دوش‌گرفتن بعد از سولاریوم خودداری کنید :

دوش‌گرفتن بلافاصله پس از برنزه‌شدن در تخت آفتاب باعث از بین رفتن چربی‌های پوست میشود . در نتیجه پوست شما خشک شده و بیشتر پوسته پوسته می‌شود . بنابراین برای جلوگیری از کاهش چربی پوست بهتر است تا چند ساعت پس از برنزه‌شدن ، دوش نگیرید . اگر زمان دوش‌گرفتن را به یک روز پس از برنزه‌شدن موکول فرمایید . نتیجه بهتری خواهید گرفت .

 

 

 

 

 

از قرارگرفتن در معرض نور خورشید بعد از تخت آفتاب خودداری کنید :

پوست شما آسیب‌دیده و مدتی به استراحت نیاز دارد . نور خورشید باعث آسیب بیشتر به پوست برنزه خواهد شد . به همین دلیل از قرارگرفتن در معرض نور خورشید به مدت سه یا چهار روز پس از سولاریوم خودداری فرمایید .

 

 

 

 

. از لوسیون برنزه کننده بعد از سولاریوم استفاده فرمایید :

لوسیون بعد از سولاریوم برنزه کننده به تغذیه پوست شما در طول فرآیند برنزه‌شدن . بعد از آن کمک می‌کند . تا از آن محافظت کرده و آبرسانی پوست را افزایش بدهد . همچنین استفاده از لوسیون برنزه کننده خوب بعد از تخت آفتاب ، به برنزه‌شدن بیشتر پوست نیز کمک می‌کند .

 

شکلات تلخ موثر در تخت آفتاب :

این نکته شاید کمی عجیب به نظر بیاید . ولی بهتر است بدانید که شکلات تلخ حاوی فلاونول بوده . و منبع خوبی برای آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می آید . آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند . و باعث بهبود سریع‌تر پوست می‌شود .

 

پس از برنزه کردن با سولاریوم اصلاح یا اپیلاسیون نکنید :

حداقل تا ۱۲ ساعت پس از جلسه برنزه کردن با تخت آفتاب از اصلاح یا اپیلاسیون پوست خودداری فرمایید . برنزه‌شدن در سطح پوست اتفاق می‌افتد . وقتی که اپیلاسیون می‌کنید ،پوست لایه‌برداری میشود . و این کار سبب از بین رفتن رنگ پوست برنزه خواهد شد . و در مدت‌زمان کوتاهی ، برنزه کم‌رنگ میگردد . بهتر است یک روز قبل از برنزه‌شدن، پوست خود را اصلاح بکنید . زیرا این کار به لایه‌برداری بهتر پوست کمک می‌کند .

 

Rate this post
تماس